BBC to Pay Damages to Former Royal Nanny Over Bashir’s Interview with Princess Diana

The BBC has agreed to pay substantial damages to former royal nanny Tiggy Legge-Bourke over false claims made about her to obtain Martin Bashir’s 1995 interview with Princess Diana.

Legge-Bourke, now known as Alexandra Pettifer, appeared at the High Court in London on July 21 for the settlement and for a public apology from BBC over false allegations that she had an affair with Prince Charles and an abortion, which were used to obtain a Panorama interview with Diana.

An independent inquiry led by retired judge Lord Dyson last year found that BBC Panorama’s Martin Bashir used fake documents to win Diana’s trust for an interview.

In a statement, Pettifer said that she was “disappointed that it needed legal action for the BBC to recognize the serious harm I have been subjected to.”

“Sadly, I am one of many people whose lives have been scarred by the deceitful way in which the BBC Panorama was made and the BBC’s subsequent failure to properly investigate the making of the program,” Pettifer said.

BBC Director General Tim Davie apologized and pledged to never show the interview again.

“It is a matter of great regret that the BBC did not get to the facts in the immediate aftermath of the program when there were warning signs that the interview might have been obtained improperly,” Davie said in a statement.

“Had we done our job properly, Princess Diana would have known the truth during her lifetime. We let her, The Royal Family, and our audiences down,” Davie further said.

Bashir received an industry award for the Diana interview. He has previously apologized and no longer works for the BBC.


© Fourth Estate® — All Rights Reserved.
This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.