EU To Ban Three Russian Broadcasting Firms

The European Union said it would ban Russian state-owned news channels as part of the latest package of sanctions in a move to crack down on Russian disinformation after Moscow invaded Ukraine.

European Commission President Ursula von der Leyen proposed banning three Russian media as part of the sixth package of sanctions against Russia during the European Parliament plenary in Strasbourg Wednesday.

“We are banning three big Russian state-owned broadcasters from our airwaves. They will not be allowed to distribute their content anymore in the EU, in whatever shape or form, be it on cable, via satellite, on the internet, or via smartphone apps,” von der Leyen said.

“We have identified these TV channels as mouthpieces that amplify [Russian President Vladimir] Putin’s lies and propaganda aggressively. We should not give them a stage anymore to spread these lies,” von der Leyen added.

In March, the EU sanctioned Kremlin-backed news outlet RT and news agency Sputnik and suspended broadcast activities of RT English, RT UK, RT Germany, RT France, and RT Spanish within EU member states.

Von der Leyen did not name the latest broadcasters to be banned, but according to reports, these could be RTR Planeta, Russia 24, and TV Centre.


© Fourth Estate® — All Rights Reserved.
This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.